2:09 PM
Найдавніше високогірне поселення знайшли в Ефіопії

Вчені з’ясували, що люди в Ефіопії не жили в низьких долинах під час останнього льодовикового періоду. Замість цього вони перемістилися в гори Бейл.

Там у них було достатньо води, вони робили інструменти з обсидіану і в основному харчувалися гігантськими гризунами.

Це відкриття було зроблено міжнародною групою дослідників з Університету Мартіна Лютера в Галле-Віттенберг в співпраці з ученими з Кельна, Берна, Марбурга, Аддіс-Абеби і Ростока. Автори роботи приводять перші докази того, що наші африканські предки оселилися в горах під час палеоліту, близько 45 000 років тому.

На висоті близько 4000 метрів над рівнем моря гори Бейл в південній частині Ефіопії - досить негостинний регіон. В повітрі низький рівень кисню, температура різко коливається, і йде сильний дощ.

«Через ці несприятливі умови життя раніше передбачалося, що люди селилися в афро-альпійському регіоні лише останнім часом і в короткі проміжки часу», — говорить професор Бруно Глейзер, експерт по біогеохімії грунтів. Разом з міжнародною командою археологів, ґрунтознавців, палеоекологія і біологів він зміг довести, що це припущення невірно. Люди вже давно почали жити на вільних від льоду плато гір Бейл близько 45 000 років тому в епоху середнього плейстоцену. На той час нижні долини були вже занадто сухими.

Під час польових досліджень вчені виявили безліч кам’яних артефактів, фрагменти глини і скляну намистину. На підставі відкладень в грунті дослідники з Галле змогли провести великий аналіз біомаркерів і поживних речовин, а також радіовуглецеве датування і, отже, зробити висновки про те, скільки людей жили в регіоні і коли саме вони жили там.

Використовуючи ці дані, дослідники змогли не тільки показати, що люди жили в горах протягом більш тривалого періоду часу; аналізи, можливо, також виявили причини цього — під час останнього льодовикового періоду поселення розташовувалося за краєм льодовиків.

За словами Глейзера, води було достатньо, оскільки льодовики танули за фазами. Дослідники навіть можуть сказати, що їли ці люди: основу раціону складали гігантські ендемічні гризуни виду Tachyoryctes macrocephalus, схожі на бабаків. На них було легко полювати, і вони давали достатньо м’яса, забезпечуючи тим самим енергію, необхідну для виживання в гірській місцевості.

За словами вчених, нове дослідження не тільки змінить уявлення про історію населених пунктів в Африці, але і дає важливу інформацію про людський потенціал для фізичної, генетичної і культурної адаптації до мінливих умов навколишнього середовища.

Додамо, в 2014 році вчені знайшли в Андах поселення, засноване 12 000 років тому. Це було найдавніше свідчення про існування людських поселень в горах, до відкриття поселення в Ефіопії.

Переглядів: 764 | Додав: abel | Теги: ефіопія, високогірне, найдавніше, поселення, знахідка | Рейтинг: 5.0/1