12:21 PM
Магнітне поле в зоні прискорення пульсара показали астрономи

Автори нового дослідження опублікували карту інтенсивності об’єкта пульсара Vela в діапазоні 2-8 кеВ. Вони наклали вектори поляризації рентгенівського випромінювання і радіополяризації.

магнітне поле пульсар Vela

Астрономи “сфотографували” магнітне поле в зоні прискорення пульсара Vela. Вони використовували дані місії NASA Imaging X-Ray polarimetry Explorer (IXPE).

Коли величезна зірка вмирає, то вибухає як наднова і її ядро стає пульсаром — дуже маленькою, швидко обертовою намагніченою зіркою. Зазвичай у такого об’єкта форма бублика. Через магнітне поле вона створює навколо газові хмари – туманність. У неї є "зона прискорення", де космічні частинки прискорюються, коли їх штовхає пульсуючий вітер. А в рамках нової роботи дослідники візуалізували магнітне поле, пов’язане із зоною прискорення пульсара Vela.

магнітне поле пульсар Vela

карта інтенсивності Ixpe PWN Vela в діапазоні 2-8 кеВ з накладеними виміряними векторами поляризації рентгенівського випромінювання і радіополяризації. Джерело: Nature (2022). DOI: 10.1038/s41586-022-05476-5

Безпосередньо зробити магнітне поле неможливо, адже воно невидиме. Тому астрономи фіксують світло, що випромінюється частинками, які прискорюються. Воно генерується, коли магнітні поля змінюють рух частинок у міру збільшення їх швидкості. Попередні дослідження показали, що випромінювані фотони вібрують, в основному, тільки в одному напрямку — перпендикулярно магнітному полю. А, значить, вимір напрямку вібрації показує поляризацію випромінювання, з її допомогою можна відстежити напрямок магнітного поля.

У рамках нового дослідження вчені виявили поляризацію Vela, використовуючи дані IXPE. Так вони створили зображення, які показують як магнітне поле висвітлює область навколо пульсара.

Переглядів: 204 | Додав: news | Теги: пульсар, поле, магнітне, Vela, прискорення | Рейтинг: 5.0/1