7:57 PM
Як стати лідером в колективі: поради

Як стати лідером в колективі

Як стати лідером в колективі: поради

Чим вище ви піднімаєтеся кар'єрними сходах, тим уважніше вам варто ставитися до колег і вміти вести переговори всередині колективу. Це важливо не тільки для того, щоб перетворювати організацію зсередини, але і для встановлення потрібних контактів з іншими організаціями. Якщо ви хочете добитися своїх цілей, вам варто задуматися над поведінкою і навчитися ефективно попереджати конфлікти і створювати союзи з однодумцями.

Недооцінка цього надзвичайно значущого досвіду може привести до неприємностей для лідерів, які звикли розпоряджатися іншими, з вершини свого службового становища намагаючись змусити людей робити те, що їм потрібно. Замість поступового подолання опору начальник може викликати протилежну, негативну реакцію співробітників і утворення коаліцій опору.

Дійсно, лідерами зазвичай стають в результаті тривалої і важкої роботи, яка часом вимагає значної стабільності та цілеспрямованості від людини. Досягнутий результат - влада - може стати причиною виникнення конфліктів між лідерами і важливими співробітниками організації. Лідери, які нещодавно отримали владу, ще не мають нових однодумців, вони уразливі, і повинні усвідомлювати, що в протистоянні з уже сформованими спільнотами вони не можуть виграти.

Як же поводяться справжні дипломати? Вони здійснюють свої вчинки з урахуванням того, що їм потрібно домогтися від навколишніх підтримки своїх дій і отримати союзників в починаннях. Вони також не беруть до уваги опозицію, яка також міняє свої дії, і шукають шляхи її нейтралізації. Лідери хочуть випередити всіх, тому докладають всіх зусиль для того, щоб забезпечити собі найбільшу підтримку серед оточуючих. Важливим аспектом є і те, щоб доступно викласти свою точку зору, зробивши її зрозумілою для підлеглих і колег.

Ведення ефективної корпоративної демократії передбачає глибоке розуміння актуальних проблем підприємства і внутрішніх взаємовідносин. Лідери вкладають сили і час для того, щоб побудувати відносини з оточуючими членами організації, вважаючи, що їх вкладення окупляться сповна, коли це знадобиться. Найбільш далекоглядні з них створюють нові зв'язки з урахуванням не поточних, а вже майбутніх потреб. Це цілком природно, адже ніхто не хоче опинитися в тій ситуації, коли вперше знайомишся з сусідами, коли твій будинок вже згорів дотла. Однак є дуже важливий момент, що відображає різницю між побудовою відносин та укладенням спілок.

Під союзами в більшості випадків розуміється угода, укладена між двома і більше сторонами для спільного досягнення мети. Відносини ж являють собою більш широкий клас соціальних взаємодій, включаючи особисту дружбу, при цьому ніяких угод може і не бути.

Якщо ж відносини обов'язково мають на увазі союзи, то відмінності очевидні - досвідчені управлінці часто укладають угоди або союзи з людьми, з якими у них немає ніяких істотних і довгострокових відносин. Деякі коаліції засновані на спільних інтересах, які дають основу для довготривалих і взаємовигідних контактів; інші - короткострокові союзи, які служать для досягнення якоїсь єдиної мети і потім підлягають розформуванню. Дійсно, Ви можете співпрацювати з людьми в рамках конкретної угоди, не беручи участь в їхніх інших витівках.

Коли вплив на виробництво має більше значення, ніж влада, лідери повинні повністю зосередитися на виконанні поточних завдань. Найвірнішою поведінкою буде виявлення ключових завдань і пропозиція вигідних рішень. Досвід багатьох успішних лідерів говорить про те, що дана концепція цілком може бути реалізована і доступна.

Є кілька методів, які дозволяють виявити головні рушійні сили в організації. Перший підхід дасть вам можливість сформувати деякі розумні припущення про те, хто є важливим працівником у вашій фірмі і чого він хоче. Влаштовуйте різні зустрічі, задавайте питання, що цікавлять вас і вашого співрозмовника, проявляйте участь. Пропонуйте ваші способи вирішення проблем співрозмовника. Не виключено, що отримаєте важливу пораду і у ваших справах.

Друга стратегія полягає в тому, щоб постійно бути в курсі того, що відбувається в офісі, бачити всі взаємодії оточуючих: хто з ким спілкується, хто кому підпорядковується, які теми обговорюються найчастіше...

Після деякого часу зразки поведінки в організації стануть яснішими, і ви зможете впізнати тих людей, які мають значний вплив на життя офісу за допомогою службового становища, освіченості або будь-якої іншої особливості. Якщо ви зумієте переконати цих лідерів в тому, що ваші цілі і пріоритети також важливі, то ваші ідеї будуть сприйняті більш широко. До того ж ви зможете розрізнити існуючі угруповання всередині колективу, які переслідують різні цілі і мають певні переваги перед іншими співробітниками. Якщо ці союзи також нададуть вам підтримку, то це дасть вам додаткові важелі впливу. Але може статися і так, що ці групи будуть налаштовані проти вас, так що будьте обережні в ваших починаннях.

Переглядів: 1224 | Додав: abel | Теги: спілкування, психологія, лідер, колектив | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar